Miljöetik here I come!

Tja!
Nu är jag hemma efter en lång skoldag som bestod av bland annat en föreläsning om Hjärt- och kärlsjukdomar. Väldigt intressant.

Men vet ni vad dagens positiva sak är? Förutom att jag känner mig effektiv som en hamster i ett hamster hjul och att jag fick akuttid hos tandläkaren för mina gnisslande tänder?

Jo jag fick antagningsbeskedet inför sommaren studier.
För er som inte vet kan jag meddela att jag tänker läsa en 7,5hp kurs under sommaren för att få lite mer kött på benen, och för att slippa bli rastlös. Mest för att slippa bli rastlös faktiskt.
Jag har kommit in på mitt förstahandsval, nämligen Miljöetik.
Det är en kurs som går under ämnet Filosofi. Det är en kurs som är helt internetbaserad och vi ska diskutera och arbete om just ämnet etik när det gäller vår miljö.
Vilket ansvar bör vi människor ta och vad våra handlingar får för konsekvenser för miljön!

Låter det inte sjukt intressant? Jo jag tycker i alla fall det.
För om jag någon gång får för mig att jobba med något annat en stund än att vara dietist så är det helt klart Mat och miljö frågan jag vill jobba med. Om inte kostvetenskapsundervisning, eller produktutveckling eller kostochträningsföreläsning...

Nu ska jag äta upp min Tonfisk och bönsallad samt läsa klart två artiklar om Alkohol och fysisk prestation innan jag så småningom drar till gymmet.
Där ska jag träna Core och Bodypump, kanske springer jag en runda efteråt också. Får se hur pigg jag är.

En Lotta med massor av överskottsenergi från dagens alla positiva besked!
Livet leker, visst gör det?


Kommentarer
Postat av: Maja

va? antagningsbesked? det har inte jag fått! btw, kul med den kursen, hoppas den blir intressant! jag har sökt in till lite humanekologikurser, handlar också om miljön o människan o så. hoppas på de bästa, de är precis på gränsen... ska du alls va nere i skåne i sommar förresten?

2010-05-03 @ 20:26:38
URL: http://majalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0