i Form

Efter jobbet idag köpte jag tidningen i Form som jag tidigare skrev.
Har suttit och läst igenom hela nu och blev helt uppslukad. Ett väldigt bra nummer då de har tryckt på saker så som löpning, hur man hanterar sitt sötsug, hur man gör för att få en bättre nattsömn och så vidare.

Kapitlet om löpning gör mig jääääättesugen på att genast gå ut och de testa de olika tipsen om backträning, intervaller och om styrkeövningar som ger bättre resultat när man är ute och springer.
Men jag har en träningsfri dag i dag och jag måste verkigen börja hålla på den dagen. Annars blir det lätt för mycket träning när man heter Lotta och har massor av överskottsenergi.

Men tidningen var i alla fall väldigt motiverande, nya tips ochråd är aldrig fel. Det som är extra kul nu är att jag känner igen allt mer och mer när jag läser i sådana här nummer utifrån det vi har lärt oss i skolan. Inget av det som skrevs om kosten var nytt för mig, tom de där med ett ämne som bestod av någon metylester förstod jag! tummen upp för det förstärkande självförtroendet.

Nu ska jag försöka lägga band på mina springsugna ben och istället lägga mig i soffan och lägga upp veckans träningsplan och skriva ner lite punkter till ett möte imorgon.
Sen ska jag hålla kväll genom att läsa i en bok och räkna ner minutrarna till Robin kommer hem. Vilket inte är förrän halv tolv i natt, men jag ska vara vaken då har jag bestämt mig för!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0