Hektiska dagar!

Det var längesen nu, längesen som jag bloggade känns det som. Men om jag tänker efter är det nog bara ett dygn sedan.

Dagarna springer förbi nu och det är därför jag inte riktigt har så mycket tid öfr det här med bloggandet.

Men i alla fall. Igår var vi på Mottagningutbildning inför mottagningen av nollorna nästa termin.
Jag och mina kursare ska äntligen få bli faddrar. Många i min klass är supertaggade och vi ska ha möte redan nu på måndag då vi ska planera de första sakerna som måste ske nu innan terminavslutningen.

Sen hade jag step på kvällen, och även om min mage var relativt tomt liksom huvudet så gick det helt ok. Sen på kvällen hade jag och Robin en skön kväll då vi såg på en massa repriser av Halvåtta hos mig innan det var dags för läggdags.

Idag har jag en väldigt intressant föreläsning på morgonen fram till lunch. Den handlade om Kost för Äldre.
Det finns så mycket mer som man ska tänka på som man inte har någon aning om när det gäller kostplanering för äldre.
Men det ska jag inte tråka ut er med denna kväll.


På eftermiddagen sen hade jag en föreläsning till och efter det väntade dagens höjdpunkt.
Jag och mina kursare blev nämligen filmade av SVT-teamet som jobbar för PLUS.
Det ska nästa vecka visa ett test om olika potatissallader. Vi fungerade nämligen som testpanel i och med att vi har blivit "utbildade" genom att göra sensoriska tester.
Vi fick fem olika smakprov på potatissallader som vi fick skriva vad vi tyckte om.. Vi hade ingen aning om vilka sorter som var vilka förrän efterråt och det var otroligt kul att se.

Jag blev också lite intervjuad av reportern men det var det många som blev så det är inte säkert att jag kommer med i klippet. Även om det vore väldigt kul.
Kolla klockan 21:00 på svt nästa torsdag.

Sen ikväll har jag bara pluggat och bakat bröd.
Nu ser jag på Andra Avenyn, allra sista avsnittet. Helt otroligt att det är sista avsnittet.
Så nu måste jag njuta av det ;)


Kommentarer
Postat av: Maja

gud vad kul! du måste skriva i bloggen innan och påminna :P

förresten så troddejag att jag såg azen och annamaria skymta förbi i tv4 nyheterna, jag var helt bombis så jag skre till azen o va alldeles lyrisk... det var inte dom. haha! men det var så likt.

2010-05-05 @ 23:04:09
URL: http://majalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0