Godisstopp!

Jag har sagt åt mig själv, som så många andra gånger att försöka äta mindre godis.
För någon vecka sen kom jag på att jag och Robin äter nog lite fööör mycket godis. Okej att vi tränar och håller på så jag vill inte dra ner på det för vikskäl men alltså hur bra kan kroppen må av att stoppa i sig alla de där e.numrerna och mina blodsockervärden vill väl strypa mig varje gång jag äter rent socker antar jag.
Det borde väl jag om någon veta ;)

SÅ nej för en gångs skull ska jag lyssna på min kropp, för jag tror att den har smygprotesterat lite.
Jag säger inte nu att jag ska sluta äta godis för det är omöjligt men äta mindre, ja det kan jag försöka göra.

Det är faktiskt min första helg på väldigt länge som ser fri ut från Godis, har inte ätit något alls sen i torsdag. WOHO!
Men suget finns, det kan jag lova er. Varje gång jag går in i köket gör det sig påmint. Men jag är starkare än suget, ialla fall idag.

Men ett par godisbitar hade suttit fint just nu! Hoppas suget går över efter maten.

Visst är godis gott?

Observera nu att det här är en gammal bild, jag har inget godis NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0