Brännbollsyran

Igår vad det brännbollsyran här i stan.
Det är då alla studenter släpper alla hämningar och klär ut sig till något udda, dricker en massa alkohol och försöker spela brännboll.
Yran är väldigt stor jag och området de spelar på innefattar ett trettiotal planer som är i full gång hela dagen, ut över alla spelare så är det massor av åskådare. Åskådare som aningen är där för att fest, heja fram ett lag eller bara se på galenskaperna. Eller varför inte en kombination av detta?

Jag var där igår, mest för att umgås med mina vänner och för att heja på Robin och hans lag när de spelade. Tyvärr åkte de ut ur gruppspelet redan men vad gör det? Jag tror att de hade lika kul ändå.
Själv tillhörde jag den lilla gruppen av människorna där som var nyktra, kändes bäst så tyckte jag.
Vädret var inte det bästa kan man säga, blåsigt, regnigt och allmänt kallt. Men det verkade inte bekymra så många, de flest hade kul ändå.

Efter att ha varit på yran fram till halv sex på kvällen åkte vi hem till Erika, värmde ett par micropizzor och åt oss varma ;)
Sen blev det en miniförfest där, en förfest som jag drack kaffe på! MUMS.

Vid nio skulle de dra vidare till ytterligare en förfest innan de drog till Fysikgränd där det var en stooor utefest för att brännbollsfirare.
Själv hälsade jag på Robins och hans kompisar då som fanns i en gränd längre bort. Det var tänkt att jag bara skulle säga hej och gå hem efter en timme eller så. Men det var så trevligt där att klockan hann bli närmare ett innan de skulle dra vidare till Fysikgränd och då jag insåg att min sista buss gick en halvtimme senare.

Som de kan bli, jag gillar sådana kvällar då det är helt oplanerat från början och man tror att det kommer bli sådär kul men att man sen kommer hem mycket senare och inser att man har haft jättekul.

Ställde ingen klocka idag för jag ville bara få sova ut, i och med att jag inte somnade förrän halv tre var det kanske inte så konstigt att man inte vaknade förrän efter tio?
Robin och jar dukade upp en stor god frukost imorse och efter den har vi nu varit ute och gått en runda i det friska men regniga väder.



Nu ska jag ägna dagen åt plugg av olika slag.
Vad händer hos er en lördag som denna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0