Vegetarisk lunch!

Ska snart sticka till skolan. Idag är det en praktisk examination eller vad det heter, det är en praktisk övning som är examinerande.
Det vi ska göra är en vegetarisk lunch. Man fick lottade till sig varsin bönsort och en arbetskamrat och utefter det fick man shoppa ihop sina ingridienser lite snabbt på en halv timme.

Det man ska ha i åtanke för uppgiften är  att den är hälsosam, innehåller tillräckligt med vnäringsämnen att den är miljösmart och god!

Jag och Rita i min klass  ska jobba med svarta bönor. Vi har valt att göra en soppa på rotfrukter och lite så för då har allt odlas i sverige och det är miljösmart.
Till det ska vi servera ett filmjölksbröd med mandel och aprikoser, det ger oss kostfibrer och mättnad. På brödet har vi ost och smör för kalciumets skull.
Sen till serverar vi ett stort glas ekologisk mjölk, 18 näringsämnen där i.

Hoppas vi lyckas bra och att vi blir godkända ;)

Jag tycker sånt här är jättekul! Nu ska jag springa till bussen.
Ha en skön dag gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0