Tonfisklasange

Här kommer receptet på en god tonfisklasange. Receptet kommer från Lotta i min klass men nu delar jag med mig även till er!

Till 4 portioner behöver ni:
  • 2st rödlökar
  • 2st vitlöksklyftor
  • 1msk olivolja
  • 2msk tomatpure
  • 2tsk rosmarin
  • 1dl vatten
  • 500g krossade tomater
  • 1st grönsaksbuljong
  • 4dl lätt creme fraiche
  • 2 burkar tonfisk i vatten a´200g
  • salt och svartpeppar
  • 1citron
  • 9st lasangeplattor
  • 1dl parmesanost
Gör så här:
  1. Sätt ugnen på 175grader
  2. Skala vitlök och rödlök. Skiva rödlöken och hacka vitlöken fint.
  3. Fräs lök och vitlök i olivoljan, tillsätt tomatpure och rosmarin,låt det fräsa med några minuter. Tillsätt vatten, tomaterna och buljongtärningen, koka sakta i ca 10 minuter, vänd ner creme fraichen.
  4. Låt tonfisken få rinna av. Smula ner tonfisken i såsen, krydda med salt, peppar och citronsaft.
  5. Varva tonfisksås och lasangeplattor i ugnssäker form, strö över parmesan. Grädda i mitten av ugnen i ca 30min.
Serveringsförslag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0