Summering av Öviksresan!

Hej på er.
Hur mår ni idag?
Här är det solig väder och allt är på topp!

Var i  Övik igår och nu kommer det en kort summering av den roliga dagen.
Dagen började med att Lotta och Jossan hämtade mig och Robin här ute i Holmsund vid halv nio tiden. Därefter tog jag över förarrollen i bilen och körde oss ner till Övik. För er som inte vet kan jag meddela att det är ca 10-11 mil till  vår kära grannstad.

Vi kom fram till staden och fikade lite snabbt i bilen innan vi begav oss mot Paradisbadet. Ett äventyrsbad som vi hade väldigt höga förväntningar på, och visst var det roligt med det slår faktiskt inte Aquakul nere i Malmö. Men ett helt ok bad även om man kanske är en aning för gammal för att uppskatta allt finesser.

Efter ett par timmars bad var det dags för lunch på stan då vi hamnade på Resturant Torget där de serverade Tacobuffe. Att äta tacobuffe är inte helt fel och där satt vi i lite mer än en timme innan vi fick erkänna oss mätta och bege oss ut på stan.

Vi skulle egentligen ta en tur på stan men den turen ble väldigt kort i och med att butikerna stängde vid fyra. Men lite hann vi shoppa. Jag hann bland annat införskaffa en ny kokbok som jag har velat ha ett tag. Bokrea är väldigt bra alltså. Visar er boken sen för det är en riktig höjdarbok för er som är matintresserade.

Men i alla fall efter den snabba shoppingen valde vi att leta upp Hockeyarenan inför kvällen, det blev alltså en kort promenad innan vi hittade den Ståtliga arenan.
Därefter letade vi upp ett mysigt fik som vi gick in på och köpte oss varsin varmchoklad och en chokladboll. Ett väldigt mysigt cafe som vi lätt hade kunnat sitta kvar på om inte Hockeymatchen hade lockat iväg oss.

Jag och Robin på fiket

Josefine och Lotta

Efter fikat promenerade vi bort mot Fjällräven Arenan igen och letade upp våra platser inför matchen. Sen väntade en timmes hockey och det var otroligt kul att få komma dit. Man kan knappt förstå hur stor Hockeykulturen är i Övik, det känns som om allting kretsar runt Modolaget och just till match samlas alla, unga som gamla män som kvinnor och förenas genom att heja fram sitt lag till en seger.
För det blev faktiskt seger igår även om matchen inte spelade någon som helst roll för Modo i slutspelsdiskussionerna, tråkigt nog.
Men kul för oss att se en seger nu när vi hade åkt en bit, det som var tråkigt var att Fopp inte ställde upp. Näslund spelade i alla fall och alla  säger att det var hans sista match på elitniå så det var kul att få uppleva det.

Här laddar vi inför den tredje och sista perioden.

Efter matchen tog vi oss till bilen igen för att göra ett snabbt matstopp på MAX för att sen ha ork att köra hela vägen hem igen. Robin körde sista biten och det var skönt att få sitta i baksätet igen, precis som jag brukar göra när jag och Robin sitter i samma bil.

Här står vi i MAX kön och är såååå hungriga.

Det var en rolig dag som blev precis så bra som jag hade hoppats på. Skönt att få komma ifrån Umeåtrakterna och studentliet ett tag för att bara njuta a roliga aktiviteter och goda vänners sällskap.

Nu blir det massor av plugg, stepträning, och städning resten av dagen. Har börjat dagen bra genom att klara Svenska Spels nätbaserade utbildning, skönt för nu kan jag börja ta emot spelkunder också på ICA.

Ha en skön söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0