Morotsbröd!

Hejsan hejsan,
Nu är jag äntligen klar med dagens sysslor.
Var i skolan ända till fyratiden men det var riktigt roligt idag. Först hade vi duggan och den satt som en smäck, skönt för nu har jag klarat Vg på ett moment i alla fall även om det är hur mycket som helst kvar som man måste vara minst lika bra på, men en sak i taget eller hur?

Efter duggan satte vi igång med att baka. Jag gjorde mitt skållningsbröd och det var verkligen inget avancerat. ni som funderar på att testa på skållning någon dag, gör det för brödet blev supergott och det var hur saftigt och mättande som helst.
Jag har en del bra recept efter dagens labb så det är bara att höra av sig i fall ni vill ha mer tips och råd.

När jag var färdig i skolan mötte jag upp Robin och då tog vi bussen till Strömpilen för att storhandla. Det är alltid lika skönt när man kommer hem med en massa mat att fylla kylen med.
Sedan åt vi middag i form av en kikärtssallad och till hade vi mathavre, är det någon som har smakat mathavre?
För oss var det första gången men verkligen inte den sista. Det var nämligen billigt, gott, nyckelhålsmärkt och närproducerat i och med att det är en svensk produkt(då jämför jag mest med cous-cous eller ris vilket får fraktas hit)

Efter maten så kliade det i mina fingrar, jag var brödbakssugen så jag satte mig en deg. Degen jäser nu och om en halvtimme lite drygt så ska det rullas bullar må ni tro.
Idag gör jag brödbullar med linfrön och morötter i. Erika i min klass gjorde det på labben idag och det blev så himla gott!
Hoppas att mina blir lika goda.

En nysatt deg, endast tio minuter gammal ;)

Inlägget om mjölföreläsningen kommer senare ikväll då jag har pluggat undan lite saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0