Min Fredag!

Oj vad jag har längtat efter helg denna veckan, riktigt skönt med en fredag måste jag få säga.

Idag har jag varit i skolan och hållt på med kyckling hela dagen. Vi fick stycka varsin kyckling och det var tur för jag höll nästan på att glömma hur man gjorde men nu är det fräscht igen. Nästa gång vi handlar kyckling lär det bli en hel, mer ekonomiskt och nu vet jag hur jag ska hantera alla delar.

Resten av dagen ska jag bara vara hemma och ta de lugnt. Nu innan maten ska jag plugga undan så mycket som mjöligt, sen ska jag tillaga färsk Röding till maten.
Blir nog att jag steker den i mycket smör precis som Erika min vän tipsade mig om, och till blir det egengjord potatismos och sallad.
May när jag kommer hem i påsk så måste vi äta mycket sill, jag längtar efter det!

Sen blir det till att bli bästis med mina soffa ikväll för då ska jag titta på tv och käka massor av onyttigheter. Har laddat upp med både lösgodis och mörkt choklad bara för att säkra det helt och hållet.
Robin ska nog iväg på fest, men jag orkar inte. Därför blir det en fredagskväll i sin ensamhet. Men ikväll spelar det absolut ingen roll för jag lär somna redan vid tio. Plus att är Robin inte hemma så kan jag plugga klockan nio en fredagskväll utan att känna mig som en nörd.

För jag lär plugga samtidigt idag, har världen pluggsug och det är tur för jag har massor att göra!

Vad ska ni göra ikväll?

Jag är glad över att det är helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0