Mellanmålsmuffin

Nu har jag precis bakat muffins. Inte är det muffins med vitt mjöl och en massa socker i som man vanligtvis kanske tänker på när man hör ordet muffin, nej det här är muffins gjorda för att vara ett nyttigt mellanmål.

Muffinsen innehåller grovt dinkelmjöl, honung och olja istället för vittmjöl, socker och smör.
För att göra dem lite mer nyttiga och mättande hade jag rivna morötter och äpple i dem.

Receptet blev jag tipsad av från Jossan igår då hon berättade att Johanna i vår klass som har en egen hemsida hade gjort dessa muffins och att de såg goda ut.
Johanna hade lagt ut receptet på hemsidan som ni hittar här. Skrev ner receptet innan för att veta vad jag behövde handla när jag gick ner till affären i byn och nu när jag har sett resultatet så vet jag att receptet är både värt att spara och tipsa er om.


Pröva det gärna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0