Måndagförmiddag!

Det är måndag klockan är halv tio och vi har redan tvättat klart. Var på tiden för vi behövde verkligen bli av med vårt stora tvättberg som hade bildats ovanpå vår tvättkorg i badrummet.
Nu är det i alla fall gjort och det är himla skönt.

Vi har eget arbete i skolan idag och det är skönt för då  hinner man arbeta undan lite av alla de uppgifter som i måste göra och lära oss.
Själv ska jag ägna dagen åt vårt Matkultursarbete. Jag och en kille i klassen har fått i uppgift att arbeta om Norges och Finlands matkultur, vad är likheterna, vad skiljer dem åt och vad är deras matspecialiteter?

Detta ska så småningom avslutas med en heldag i köket då vi i grupperna ska göra två olika rätter från vårt arbete och sedan bjuda de andra på det samt hålla en kort redovisning. Vi ska även skicka in en skriftlig rapport så vi har en del att göra kan man säga.

Ska bli skönt att sätta igång med det redan nu, det behöver inte vara klart förrän  om ett par veckor men tiden går ruskigt fort här uppe i norr så det är bättre att börja tidigt.

Sen när jag kommer hem ska jag plugga på det som står i vår kurslitteratur och är det inte fööör kallt ikväll tänkte jag ge mig ut på en joggingtur. Annars får det väl bli gymmet antar jag.

Men nej nu ska jag ge mig av mot skolans värld.
Ha en skön måndag, hoppas att solen skiner hos er också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0