Köttföreläsning

Nu har jag äntligen landat i soffan efter en lång skoldag. Det är alltid lika skönt att få komma hem, få mat i magen och sen kunna lägga sig i soffan och bara njuta av avkopplingen. I och med att jag tränade mycket igår så blir det en naturlig och nyttig vilodag idag. Jag ska bara ta det lugnt ikväll och därför har jag tänt ljus i lägenheten, tagit fram ett rättevisemärkt nyinköpt choklad som inhandlades innan idag på maxi och så klart gör läroboken mig sällskap även denna kväll.

Ska bara ligga i soffan och läsa en massa om kött, mjölk och fisk idag innan andra avenyn börjar nio och efter det blir det läggdags.

Men jag måste berätta en rolig sak. Idag hade vi en gästföreläsning om Kött. Det var personer från Svensk köttinformation som kom och pratade om kött. De förklarade varför man skulle äta svenska kött om man nu behövde äta kött och vad skillnaderna är mellan svenskt producerat och kött som är producerat utomlands.
Väldigt intressant må jag säga. Det är alltid kul att få lyssna på gästföreläsare för de är alltid så positiva till sitt jobb, motiverade och vill lära oss allt de kan.
Just idag var det extra kul för efter föreläsningen gick jag fram till hon som är Vd för svenska köttinformation och ställde en del frågor angående nötkött som är producerat i brasilien och irland bland annat och varför man låter det serveras till våra skolungdomar och äldre på vårdhem istället för att satsa mer pengar på svenskt kvalitetskött. Bara det är en diskussion i sig må jag säga. MEN, det var inte det jag skulle komma till utan när jag stod där och pratade med henne så förklarade jag att jag var uppfödd på en nötköttsgår och förklarade att mina föräldrar jobbade med detta och blablabla.

Så sen när vi skulle skiljas så sa hon först att det var kul att jag frågade en massa och efter det frågade hon vad jag hette. När jag då presentera mig frågade hon genast om jag kom från Skåne och efter en del funderingar frågade hon mig vad mina föräldrar hette.
När jag berättade de blev hon jätteglad då hon förstod att jag var dotter till de jag är om man säger så.

Hon försökte förklara för mig vilka duktiga och viktiga föräldrar jag har för nöttföretagens sida och vad deras arbete betydde och så vidare. Jag blev mäkta stolt över det hon sa och sen tyckte sa hon att hon verkligen tyckte att jag skulle arbeta med sådana här frågor när jag blev färdigutbildad och allt. Hon gav mig till och med hennes mail och sa att jag skulle hälsa mina föräldrar.

Det var verkligen hur kul som helst och alla dessa timmar som har gått efter de fina orden känner jag mig så tacksam och stolt över mina föräldrar. De har alltid varit bra på det de gör och nu vet jag att även Svenskt köttinformation stödjer deras kamp om att svenska folket bör äta svenskt kött.

Jag ska nu ringa hem till mina föräldrar och säga var jag fick höra!
Oj va långt inlägg detta blev, jag som bara tänkte skriva ett par rader, jaja.

NU ska jag lägga mig under filten och läsa kurslitteratur.
Det låter kanske klyshihgt(stavning?) men jag blir mer motiverad och vill lära mig mer och mer för var dag på universitetet, jag har hittat rätt. Jag kan inte intala mig själv det nog många gånger för att jag faktiskt ska förstå det!

Trevlig kväll! Är det en massa stav och grammatiska fel så får ni ursäkta men jag orkar inte läsa igenom allt det här ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0