Kontraster!

Det är en glad dag idag.
Började dagen med ett fyra timmars långt arbetspass innan jag snabbt hoppade på bussen mot skolan. Väl där hade vi en superintressant föreläsning om fisk och sen blev det en timmes plugg efter föreläsningen.

Nu har jag kommit hem och diskat samt plockat undan. Började på maten har jag också gjort, det blir en rotfurktsgryta med kikärter och kidneybönor, kommer bli supergott hoppas jag på. Ska försöka att hinna steka krutonger till också för att lyxa till det den här måndagen.

Åh jag är så glad idag, skolsken är det överallt och jag har för en gångs skull hunnit med mycket av det jag vill, skola jobb, matlagning och ikväll blir det två sköna timmar i gymmets lokaler!
På tal om gymmet så blev jag ännu gladare då jag klickade in på bokningshemsidan innan för då har Anne min steplärare skrivit in mig som delledare på steppassen som vi håller halva var. Hur kul som helst att äntligen få ta lite plats i ledarskapet, jag njuter och försöker snappa upp allt som man kan göra för att bli ännu bättre.

Men det var inte alls det jag tänkte skriva om egentligen, jag ville ju prata om väderkontrasterna som råder i vårt land nu men ja det är enkelt att bara skriva på!

Läste nyss på Mays blogg och såg hennes underbara vårbilder som hon har tagit från deras trädgård, helt underbart!
Så jag lånade två bilder, hoppas det är ok? Här ser ni dem, och underst är bilden som man ser utanför vårt kök när man tittar ut. Höga snödrivor kontra snödroppar i en barmarkad rabatt, vilket föredrar ni?





Uppdatering: vet inte vad som hände innan men tydligen så visades inte bilderna, men här är dem förhoppningsvis!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag ser inga bilder, du får gärna ta mina bilder, kram may

2010-03-22 @ 19:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0