Har skaffat mig en bebis!

Åh jag fick ett baksug så här på kvällskvisten, men istället för att baka något stort direkt så föreberedde jag ett par bröd genom att sätta min allra första surdeg!

Detta ska bli så otroligt spännande, ska bli kul att se hur min lilla deg utvecklar sig. Kan så växer den inte? Ussch nej det får inte hända jag ska göra mitt bästa för att få den så bra som möjligt.
Ska mata den varje kväll nu fram till lördag och imorgon ska jag även mata den på morgonen. Sen på lördag är det dags för det stora utbaket.

Håll tummarna för mig och min degbebis.
Blir resultatet bra lovar jag att lägga upp receptet.


En så länge är det bara lite mjöl och vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0