En omtumlande dag!

Ja nu är jag här igen, iklädd Robins mysiga morgonrock. Jag tog mig en lång dusch efter steppen och har precis kluffsat i mig två goda morotsbullar.
Dagen har verkligen varit omtumlande och mitt huvud är helt slut. Skulle egentligen behöva läsa lite kurslitteratur men istället ska jag nu gå och lägga mig tidigt för att gå upp tidigare i morgon och plugga då istället.

Åh det känns så skönt att man kan lägga sommarjobbsplanerna åt sidan för nu är det fixat.
Kom till Ica ute i Obbola ( som ligger exakt fyra kilometer från vår lägenhet, perfekt med en cykeltur dit på sommaren) vid tvåtiden då jag fick stressa för att hinna med bussen från stan.
Var i skolan innan idag och det var också väldigt intressant och det är en helt annan sak i och för sig.

När jag kom till Ica så satte jag mig ner med chefen och pratade om hur han ville ha det, han ville att jag skulle sitta i kassan idag med tanke på att jag har gjort det mesta i en butik så det jag behövde lära mig var deras kassasystem och posten med mera.
Efter det skulle vi se hur det gick.
När jag väl började så kom jag snabbt in i jobbet och det gick väldigt lätt och smidigt.

Så efter två timmar då han skulle gå hem för dagen så gav han mig ett anställningsbevis och arbetskläder som jag skulle fylla i och prova till imorgon.
Då förstod jag att jobbet var mitt, otroligt skönt.

Imorgon ska jag dit igen för att lära mig mer och komma in i jobbet, sen kommer jag få jobba lite då och då inför sommaren, vet inte alls hur mycket nu dock men det märker jag ju.
Imorgon ska jag även på step-lektion på morgonen innan jag sticker ut till Obbola, det kommer nog bli en rolig dag. Sen får jag väl lov att sitta med kurslitteraturen under näsan hela helgen för jag har en del att göra på den fronten.

Men men, nu ska jag sova för jag är superdupertrött!
Ha en skön kväll-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0