Är våren på väg?

Jag tror nästan att våren börjar närma sig Umeå trakterna, det är vad termotetern säger i alla fall. Just nu är det två plusgrader! Blev helt chokad när jag såg att mätaren va på den varma sidan i dag och inte på minussidan.
Vi får väl se hur länge det här håller i sig men de säger ju att även om det är plusgrader nu hela tiden så kommer det ta flera månader tills snön försvinner, de sista drivklumparna är inte borta förrän i JUNI tydligen, ojojoj!

Hur mår ni annars idag? Själv mår jag bra, mycket bättre än igår och ikväll kommer jag kunna träna hårt på gymmet förhoppningsvis. Jag var där igårkväll också men då tränade jag bara igenom mitt Steppass så det var verkligen ingen hårdträning.

Annars så ska jag till skoln nu om en halvtimme är det tänkt, väl där är det eget arbete i dag. Då passar jag och en annan tjej från klassen på att göra en gruppuppgift som verkar vara det minst roliga på hela kursen om vi ska vara ärliga. Men det är bara att bita ihop och göra den!

Kommer nog komma hem rent sent i eftermiddag och då blir det till att laga mat innan jag ska träna.
Robin är inte hemma på hela dagen då han först skriver dugga nu på morgonen och efter det är det en massa aktiviteter i och med den Internationella Kvinnodagen som är idag.
Han ska bland annat vara med i ett Demonstrationståg för att uppmärksamma kvinnors rättigheter och sen är det tydligen massa tal och grejer. Han är så aktiv så mitt hjärta.
Det är kul för honom!

Men nej nu ska jag diska och bädda innan jag beger mig ut i solen för att invänta bussen.
Idag ska jag ta på mig mina Converse för första gången denna vår och får väl även ta fram solglasögonen så att jag inte blir bländad av solstrålarna som blänker mot snön!

Ha en skön Måndag!

Idag är det finfint väder här i vårt vackra Norrland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0