Än så länge!

Nu har jag äntligen betat av alla de sysslor som står på min lista idag.

Jag har tvättat och vikt all denna tvätt. Var nu inte oroliga över att jag la den rena tvätten direkt på golvet. jag har nämligen precis dammsugit.


Det är alltid lika skönt efter en tvättomgång, för det första så har man en massa olika klädplagg av välja på. Men det som jag nästan tycker är skönast är att det är fint i badrummet, för att ha en överfull tvättkorg stående där inne är inte kul.

Sen har jag pysslat en hel del med steppen också.
Jag har gjort musikanalyser på en del låtar, komponerat ihop min ryggstyrkelåt och äntligen börjat öva in den så jag vet hur jag ska lära ut det.
Det är en del pyssel med momenten, jobbigast är nästan att välja övningar och lära sig höra var man ska byta övningar inne i låten. Men övning ger färdighet!

Så här kan det se ut när jag gör mina musikanalyser.


För att enkelt förklara hur jag går till väga så tar jag ett par låtar som jag tycker låter som typiska styrkelåtar. Sen räknar jag ut bpm(beetsperminute) och ser om den taktmässigt passar till styrkemomenten.
Efter det sätter jag på hela låten, räknar hur många åttor som det finns och hur de sitter ihop i verser, refränger och så vidare.
Sen efter det väljer jag övningar och sätter in dem där jag vill ha dem i låten.

Så tro inte att det är något man gör på fem minuter precis.
Och sen är det som sagt övning som gäller för att lära sig den utantill.

Ja så ser det ut.

Jag har även hunnit med lite plugg inför morgondagens handledning inför en gruppuppgift. Nu tänkte jag fortsätta med det innan jag övar lite styrka igen.

Skriver ett inlägg senare om Umeå Open som var igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0