Träningspepp!

Jag har länge följt Sveriges bästa träningsblogg nämligen Spark i Baken. Det är en blogg som innehåller många roliga och effektiva träningstips och pepp.
Man blir alltid peppad av att gå och träna när man läser den, och bloggen känns mer som en rolig träningstidning än en blogg för mig.
Men nu är det så här att Terese har även börjat driva en blogg på Topp Hälsa, den hittar ni HÄR. Även den bloggen är lika bra och peppig och vips säger det bara, sen är man beroende av att läsa vidare!

Jag tror att många har svårt att hitta motivationen till att träna nu på sommaren. Det är inte så konstigt nu när solen börjar visa sig allt med, då kanske inte gymlokalerna är alltför lockande?

Därför tänkte jag ge er små träningstips:
  • Flytta ut träningen från gymlokalen till den gröna gräsmatten eller motionsslingan i skogen. Att träna utomhus ger kanske till och med bättre resultat än löparbandet tex. Samt att det ger en frisk luft och ny energi som gör att man ofta orkar de där lilla extra. Varför inte träna tillsammans med en kompis?Istället för att ligga på stranden tillsammans nu på semestern kanske ni kan dra på er ett par sköna skor och ta en snabb promenad på stranden istället? Det finns många sätt att göra träningen lätt under sommaren, det gäller bara att tänka outside the box you know.
Lycka till kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0