Tentaångest!

Ussch, idag är det verkligen ingen dag som jag gillar.
Eller på sätt och vis gör jag det, jag har tentan klockan fyra i eftermiddag. Det är väl mest tiden som jag gör mig nere, varför skriva så sent för?
Har länge tänkt på hur jag ksa fördriva dagen men har fortfarande inget bra svar.
Sov i alla fall länge, ändå till tio!
Men sedan dess har jag suttit och pillat i min gröt, utan att få ner speciellt mycket i magen, och det har gått en timme.

Jag är nervös för tentan för det är en stor tenta och allting är så brett. Det känns som om det kan komma vad som helst på den.
Vi kommer få 3 essäfrågor och antingen kommer man väl klara alla pga det kommer ens bästa ämne eller så går det sämre.
Även om jag tror jag har koll på allt så har jag ändå en klump i magen.
Jag menar tänk så blandar jag ihop alla kolestrolvärden, vilka fetter som gör vad med insulinkänsligheten, vad man ska tänka på vid e olika amningsstadierna, vad som är speceillt för äldre människor och varför, vad småbarn inte får äta, vilka näringbrister en vegan kan få, vilka olika steg det finns i Ateroskleros processen, hur det metabola syndromet fungerar och så vidare.

ÅH jag får försöka samla mig nu och sen ska jag gå till affären för att handla tentamat.
Sen ska jag bläddra igen anteckningarna igen innan jag cyklar in till skolan.

Sorligt är det också i och med att idag är det sista gången på så där tre månader som jag träffar många av vännerna från klassen. Kommer bli sorgligt.

Men men, Håll tummarna för mig idag.
Orkar jag bara skriva i alla de fem timmarna så kommer allt annat lösa sig, jag har alla svaren någonstans där bak i huvudet, det gäller bara att hitta dem...


Kommentarer
Postat av: jossan

allt det du tentar av nu, har jag också tentat av... :) du grejar det galant lotta!!! håller på dig!

en vegan kan bla få brist av b12 och eventuellt d-vitamin... några iaf. sedan e det la en massa annat också :)vilka lärde ni er?

2010-06-03 @ 17:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0