Städ och bakdag, med längtan!

PUUH!
Nu är jag äntligen klar med en röjning av vår lägenhet, eller storstädning kan man också säga. Satte precis pricken över i:et då jag låg och torkade golven.
Snacka om att vi har en skinande ren lägenhet nu!

Och den är inte bara ren, den doftar ljuvligt också, en svag doft av rengöringsmedel så klart men även en stark doft av nybakat bröd sprider sig genom våra 69 kvm.
För det är nämligen så att jag bakar bröd, ovanligt eller hur? ;)

Började med degen igår kväll och har hållt på hela förmiddagen också. För denna degen tog upp mycket av ens tid då den skulle vikas ihop va 30:e min under sin 4timmars långa jästid.
Men snart är de klara, om ca 10 min faktiskt.

Och jag vågar inte hoppas för mycket än men det ser ut att vara något stort på gång i ugnen. Tänk om jag får till ett surdegsbröd med så där härligt stora bubblor i, det är min stora dröm.
hoppas, hoppas.

Skriver ett inlägg senare om brödet jag bakade idag, och då tänker jag även beskriva de olika stegen i brödutbakningen som jag gjorde idag. För både jäsprocessen och utbakningsmetoden var lite anoorlunda i  detta recept, så allt det förklarar jag senare.

Det blir nog ikväll för snart ska jag käka lunch, sen blir det en sväng till biblioteket då de öppnar ett och därefter tar jag bussen till stan för att träffa Bore en sväng oc fika.
Sen blir det även lite shopping tror jag, handla mat måste jag i alla fall...



Jag ger tummen upp för denna dag. Delvis för att jag ledig och hinner städa, baka och träffa folk innan jag även hinner träna. Och sen mycket för att idag är dagen för dagen då Robin äntligen kommer hem.
ÅH om ett och halv dygn kan jag få krama och se honom igen, Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0