Simning!

Hej på er!
Har ni också strålande sol? Här är det inte ett moln på himlen. I och med att jag inte börjar jobba förrän två idag så tänkte jag utnyttja tiden tills dem genom att åka och simma i en timme. Det finns nämligen ett utomhusbad i Obbola där jag jobbar.
Tänkte kolla in vad det är för ställe. Hoppas bara att int hela poolen är översvämmad med småbarn utan att det är en del av bassängen som man verkligen kan simma i.

Var nere på apoteket här  i byn för en stund sedan för att köpa solskyddsfaktor. Jag behövde köpa nya och med min överkänsligt hy är det lika bra att köpa de högst faktorerna som fanns. Så det gjorde jag.
Köpte en kräm för kroppen och en för ansiktet, då fick man en aftersun gel på köpet, det tackar vi för. Fast solskyddsfakktor är verkligen inte billigt. Men det är värt det. Man måste faktiskt skydda sig, hellre att det tar lång tid att bli brun än att bränna sig och riskera hudcancer längre fram  i livet.


Nu har krämen snart torkat in och jag har precis blivit klar med min pastasallad som jag tar med mig till lunch så nu ska jag cykla iväg.

Slutar sen jobba vid åtta ikväll och då ska jag hem och titta på fotboll! Brasilien ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0