Kanelsnitt

Här kommer ett recept på ett par väldigt enkla kakor, men ack så goda.
Det tar max en halvtimme från det att man börjar tills man har färdigräddade snitt klara.

Till En sats kanelsnitt behöver du:
  • 100 g Smör
  • 1 dl Socker
  • 1  tsk Kanel
  • ½ tsk Bikarbonat
  • 2-2½ dl Vetemjöl
  • 2 msk Sirap
Gör så  här:
Blanda smöret och sockret så att det blir en smidig och lättarbetad deg, här sedan i kanel och sirapen. Till slut, blanda i vetemjölet degen. I vetemjölet ska du ha blandat i Bikarbonaten.
Blanda i så mycket vetemjöl som det behövs för att kunna rulla degen.

Ta sedan fram en plåt med bakplåtspapper, rulla sedan degen till en eller tåv rullar på plåten. Platta sedan till rullarna och grädda dem på 175grader i ca 15 min, mitt i ugnen.
När du sedan har tagit ut plåten kan du dirkt skära snitt i rullen så att det blir som snitt, Här väljer du hur tjocka eller smala du vill att just dina snitt ska bli.

Så här blev mina kanelsnitt som jag ska bjua mina arbetskamrater på.


Källa: Sota saker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0