Jag älskar MAT!

Kom nyss hem från jobbet och vet ni vad det första jag gör när jag kommer hem?
Jo jag öppnar kylskåpet så klart, så fort jag kommer hem vill min mage ha mat. Men jag antar att det är mest för att jag vet att det alltid finns mat.

Dukade upp ett liten buffetallrik till mig själv precis med lite av varje som jag hade hemma, kallrökt lax, keso, knäckebröd, körsbärstomater, melon och sallad
Liknade väl mer en middag än ett mellanmål.
Men vad gör det? Jag behöver ju all mat jag kan få i mig, för enligt alla räkningar jag har gjort med  skolan har jag insett att jag alltid äter för lite i och med att jag tränar så mycket, och då förstår ni kanske hur mycket jag borde äta.

Men vad spelar det för roll? Jag älskar mat, jag tror nästan att jag älskar allt som har med mat att göra.
Jag tycker ju om att laga mat, baka, äta mat, analysera mat, planera måltider åt andra och handla. Handla mat hade jag velat göra varje dag egentligen.

Mat är bra saker det, gott är det med.

Min blogg är väl ett bra tecken på min matpassion. För ca 80%av alla bilder är matbilder, hur sjukt är inte det?
Recepten blir allt fler och jag hoppas att ni står ut med allt mitt mattjat ;)

Nu över till något annat! Jag ska nämligen låta matkoman komma till mig när jag ligger i soffan och ser fotboll, det är fina grejjer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0