God morgon (?)

Kan man säga god morgon efter klockan ha passerat elva?
Ja idag gör jag det i alla fall, vaknade inte förrän tjugo i elva idag vilket var otroligt skönt.

Hur mår ni idag? Någon som kanske är lite dagen efter? ;)
Själv mår jag väldigt bra idag. Var på fest hemma hos Bore(robins plugg och politikvän), det var otroligt mycket folk där, folk som aldrig hade träffat. Men det var väldigt trevligt, kom dit tidigt och då var vi ett litet gäng där som åt tillsammans.
Sen blev det fotbollstittande innan det började strömma in folk i radhuset.

Lärde känna en hel del nya människor, och vi halv tre kände jag att då hade jag fått tillräckligt många myggbet för att kunna stå ut.
Cyklade då hem genom ett vackert norrlandslandskap. Ni som inte har sett norrlandssomrarna kan inte ana vad ni missar. Jag tror att det är det vackraste som finns i natursammanhang. När jag cyklade hem vid halv tre hade solen precis gått ner( så långt dne nu går ner) och ändå är det dagsljust.Sen när jag hade kommit halvvägs gick solen upp mellan trädtopparna, vackert!
Hela himlen skimrade mellan lila, blått och gult.
Sen när jag tillslsut kom hem vid tretiden så sken solen där uppe på himlen och fåglarna kvittrade.

Det var otroligt svårt att känna att det var natt, hade fått massa energi efter cykelturen. Men jag gjorde iordning en tallrik fil och ett par mackor som jag åt, sen låg jag och läste fram till klockan fyra, då började jag bli lite trött.

Då kanske ni förstår varför jag vaknadeså sent idag?
Idag är inte mina dagsplaner stora. Jag gjorde precis en stor frukost och bar in den på en bricka till sovrummet.
Nu ska jag äta den och bara ligga och läsa.
Har inga planer att gå upp ur sängen tidigt idag, har faktiskt inga planer alls för dagen.

Jag ska bara ta dagen som den kommer, alltså inte måsten här inte!
Men det kommer väl sluta med att jag röjer igenom halva lägenheten och tycker att det här med att ta det lugnt är skönt i ca två timmar.
Ibland önskar jag att jag inte vore rastlös, men bara ibland ;)

Ha en bra dag!

En god frukost som avslutas med två kärleksmums direkt från frysen, bara för att det är lördag och för att jag vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0