Djuretik

Kom hem från jobbet för ca en timme sedan och sen dess har jag inte hunnit med så mycket.
Men nu ska jag sätta mig och läsa en engleskt artikel angående djuretik. Det är en av uppgifterna i miljöetikskursen.
Vi ska nämligen diskutera olika frågor inom djuretik så som om djur har samma rättigheter som oss människor och varför i så fall.
Har vi människor rätt att döda ett djur om vi vill fast vi inte får döda människor osv.

Vissa frågor är självklara för många, men när man ska sätta sig och argumentera filosofiskt kring det blir det svårare.
Vad är egentligen rätt och fel?
Hoppas jag blir klokare efter artiklen så att jag kan svara ångorlunda vettigt på frågorna.

hörs senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0