Bak och stök dag!

Hej på er!

Idag är det en bra dag, jag är ledig vilket är skönt då jag kommer jobba mycket nu de kommande dagarna plus att det är jättefint väder!
Men jag har inte planerat att gå ut så mycket även om det lär bli en skön promenad i solen i eftermiddag.

Nej idag blir det en riktig bakdag!
Det har börjat bra må ni tro. Jag har redan satt en bröddeg och är snart klar med en panna kärleksmums. Och det är inte dålig gjort med tanke på att jag vaknade klockan tio, ja ni läste rätt klockan TIO!
Okej att jag inte stälde någon klocka men ändå, fast jag somnade inte förrän ett då jag håller på att läsa en väldigt spännande deckare.

Jag har som sagt flera produkter idag och det jag sk göra är att jag ska baka morotsbullar(som jäser just nu) jag ska göra kärleksmums( som snart ska glaseras) sen ska jag göra Müsli samt lite mat till mig själv i form av soppa.

Hörs senare.
Här kommer lite bilder från köket där allt det goda görs.

Här är allt ingrediense till Kärleksmumsen plus min deg där i bakgrunden som jäser för fullt.

Långpannan är förberedd ( jag brukar korta av pannan på deta sätt för att få mumsen högre)

Här dagens receptsamlingar

Här är den goda glasyren som jag nu ska lägga på kärleksmumsen...

Färdiga resultat kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0