Morgonstund har guld i mund...

Det stämmer verkligen att morgonen är den bästa stunden på hela dagen. För mig är det så i alla fall. Idag börjar jag inte jobba förrän klockan två och det känns skönt för nu på förmiddagen har jag hunnit med massor.
Steg upp klockan sex, precis som jag gör då jag börjar jobba vid åtta. Då gick jag ner till tvättstugan innan jag gick tillbaka till lägenheten och dukade upp en stor frukost.
Sen satt jag och åt frukost samtidigt som jag läste i Dn.


Sen sprang jag ner till tvättstugan igen, ni vet man får ju springa en del då det är en bit till tvättstugan.

Därefter pluggade jag i en och halv timme på miljöetikskursen, det är intressant men jag har nog lite lite tid till det egentligen. Men vi får se hur det går, nu är fotbollsvm slut i alla fall så kanske kan jag sitta en del på kvällarna nu med.

EFter att jag hade gjort det och att tvätten var torkad och klar stack jag ut och sprang 8km. Riktigt skönt måste jag säga, 22grader varmt, soligt och lite blåsigt på det. Sprang min vanliga runda plus en sträcka utmed havet som är helt underbart. Där kan vi prata om psykisk energi! Naturen ger en otroligt mycket energi.

Efter en svettig löptur återvände jag hem och slängde mig i duschen där jag duschade så kallt det gick, men inte ens det fick bort eftersvettningarna för nu en kvart senare sitter jag fortfarande och småsvettas. En tallrik fil med hallon i hjälper lite grann i alla fall.

Nu ska jag fortsätta plugga två timmar innan jag ska göra lunch och sen jobba i 6 timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0