Hur man äter en grapefrukt fint

Okej nu har jag äntligen fått lite tips på hur man äter en grapefrukt fint.
Man äter alltså den med en sked som har taggar på sig. Och då kom jag på att jag faktiskt har en sådan, om det nu går bra med en sådan här Kiwisked, men det skulle jag tro. Tänkte testa imorgon!

För visst måste det gå bra med en sådan här?


Sen frågade Maja mig hur man ser att det är en Grape. Och det är lite olika Maja, men är det en blodgrape( finss ju gul grape också) så är den ofta lika stor som de större apelsinerna, inte alltid så där perfekt runda och lite rödfläckiga på sina håll. Men det är Blodapelsnierna som kan vara helt röda  iskalet, det är grapen långt ifrån.
fick du svar på din fråga Maja?
Så är ser den jag har hemma ut...

Kommentarer
Postat av: jossan

ja den skeden kan funka! men det finns dem skedarna som är i metall typ. plus att de skedarna är mer ovala och spetsiga längs med hela kanten. Hänger du med på hur jag menar? Men jag tror säkert det funkar med kiwiskeden också! bara man har en spetsig/taggig kant! Lycka till!



Hoppas du får en tid snart för ditt luktsinne!

2010-07-13 @ 21:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0