Hur äter man Grapefrukt fint?

Hej på er!
Kom nyss hem från jobbet, dyngblöt av svett efter de där  4 km på cykel, helt sjukt att man blir genomblöt av en så kort sträcka, får väl skylla på värmen.
Efter en efterlängtad dusch så sitter jag nu här i köket och äter en Grapefrukt och dricker kallt vatten, helt underbart!

Men nu till dagens stora fundering, hur äter man Grapefrukt fint? Visst låter det dumt men missförstå mig inte. Är det inte så att när filmstjärnor äter grapefrukt i filmer så ser det alltid så fint och prydligt ut. De har ju två halvor så här precis som jag och en liten sked. Men hur lyckas de äta utan att det skvätter över halva köket. Har de redan skurit ut små bitar tro för att det ska se bra ut?
Ja jag vet inte hur de lyckas, jag är i alla fall jättedålig på det.

Se bara här hur misshandlad en grapefruktshalva ser ut efter att jag har kämpat med att äta upp innehållet.

Kommentarer
Postat av: Jossn

Hahha söt duvär! Bloggat massor :) det finns grapefrukts skedar ;) de har taggar på sidorna! Kan säga att min grape ser likadan ut när jag är färdig med den :)

2010-07-13 @ 09:34:54
Postat av: MajaLinnéa

Haha, ännu en av livets stora gåtor. Är grapefrukten den med orange skal eller gult? Blodapelsinen kanske de är som har orange?

2010-07-13 @ 10:28:33
URL: http://majalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0