Höstkänslor

Idag känns det nästan som höst, på ett positivt sätt.
För idag har det varit en mysig morgon.
Vaknade och gick upp balkongen, möttes av otroligt frisk luft tack vare att det småregnade. Åt sedan frukost och såg på nyheterna och så vidare.
Efter ett tag satt jag på mig löparthigtsen, ett skönt linne och min nya löparjacka. Sen var jag redo för en löparrunda. Regnet hade slutat att falla och luften var så frisk att varje andetag kändes kroppsligt befriande, svårt att förklara.
Väl ute i spåren gick allt som smort, stegen var stora och fina, andningen var lugn och hela kroppen var avslappnad. Det var en underbar känsla att sen få komma hem och det är först då att jag insåg hur hög min puls var. Jag blev anfådd men det var först när jag kom in i trappuppgången som jag märkte det.
Sen dess har jag tittat på friidrott och bakat surdegsbröd. Just nu är bröden i ugnen och resultatet ser ut att bli bra.
Sen myser jag även genom att lyssna på skön musik som får mig att längta till hösten.
Om två timmar börjar jag jobba men tills dess ska jag bara ha det bra här hemma.
Egentligen borde jag verkligen plugga till tentorna som väntar, men jag orkar inte. Har ingen lust med det så därför skjuter jag på det.
Jag vill inte spendera en ledig förmiddagen med något jag inte känner för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0