Välkommen vardag

Äntligen fick jag en normal, tidig och lugn morgon här vid köksbordet. Jag älskar att vardagen är på väg tillbaka igen, jag blir lugnare av det då jag har mina rutiner.
Robin har redan lämnat hemmet då han skulle till skolan tidigt för lite plugg.
Själv tar jag bussen om en halvtimme. Väl framm väntar en föreläsning innan lunch och efter lunch ska jag och Robin min storhandla. Det behövs verkligen ska ni tro, vårt kylskåp ekar nästan.

Igår kväll hade vi det supermysigt mitt hjärta och jag. Han kom hem tidigare än vad jag trodde så det blev god matlagning tillsammans och sen filmmys samt en massa prat.
Ikväll blir det nog något liknande tror jag!

Förresten ni Skånebor, har jag berättat hur kallt det är här uppe? Om inte så kan jag berätta för er att termometern vår står på -25grader.  Det innebär att underställer plus raggsockarna åker på. Utöver det tar jag på mig min feta jacka och drar ner mössan så långt som möjlig och halsduken så högt upp det går.
Jag gillar kylan! Man känner verkligen att man lever och det är lustig känsla då man inser att det rinner vatten ur ens näsa när man är ute, men när det kommer ner i näsvingarna så blir det is och man får andas in genom istapparna.
Går inte att beskriva så bra men en sjuk lustig känsla må ni tro.

Förövrigt så är Elvis en klar favorit nu, hans musik är mysig så här i mökret som råder uppe i mörka, vackra Norrland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0