Träningskväll

Har nyss duschat ätit och varvat ner efter två helt underbara timmar på gymmet.

Det var nystart på terminen idag och det var nya pass både på bodypumpen och bodybalance. Jag valde att gå på båda och det gjorde jag helt rätt i.
Dock så tror jag att min kropp kommer straffa mig imorgon då jag känner att mina muskler redan nu är lite sega efter alla nya övningar och kombinationer, men det leder till bättre och starkare muskler så jag klagar verkligen inte.

Jag har aldrig gått på Bodybalance innan och det var alltså första gången idag. Perfekt att börja nu när passet var nytt för alla. Då kände jag mig inte helt värdelös.
Innan har jag varit lskeptisk mot den typ av träning, helt utan anledning egentligen för jag vet om att det är en bra träningsform och att det är ett bra komplement till all hård fysisk träning man kör.
Men jag har väl helt enkelt velat svettas som en gris innan jag när väl tränade.
EFter dagens pass insåg jag dock hur bra det verkligen är och att jag måste fortsätta gå. Inte bara för att det är nyttigt för min kropp utan även för att det är så sjukt skönt.

Ibörjan av passet ska jag väl erkänna att jag var tveksam till hela konseptet, jag fattade liksom inte varför jag skulle låtsas ha en båll mellan händerna och känna "energin" ur den samtidigt som jag förde min kropp fram och tillbaka i en gungande ställning.
Men som sagt efter ett tag kom jag in i det och till slut var det riktigt skönt, och lite jobbgt.

Imorgon blir det ännu ett bodybalance- pass, på morgonen. Då ska jag även prata mer om min framtida utbildning, vi bestämde idag att jag ska börja få instruktioner nu redan på fredag.
Ska bli spännande att se hur det kommer att läggas upp.

En ny utmaning och en ny erfarenhet, det gillar jag!

Nu ska jag krypa ner i sängen, sov så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0