Tillbaka i Umeå

Nu kanske jag ska börja skriva något efter att ha det här fönstret uppe sen jag kom till vår lägenhet för ca två och en halv timme sen.
Så, var börjar jag? Jo jag här uppe i Umeå igen som sagt och det känns konstigt. Det är skönt att få vara här igen och få komma tillbaka till vardagen men det känns konstigt att lämna alla nära och kära igen, tråkigt att vara ensam i lägenhet ett par dagar innan hjärtat kommer hit och konstigt att inte ha något direkt att plugga på fast jag har tenta om mindre än två veckor.
Jag får väl lösa det där skolproblemet genom att åka till skolans bibliotek och försöka läsa mig lite i kurslitteratuen, kanske blir kursen "Mikrobiologi" lite klarare för mitt huvud då, men bara kanske då som sagt.

Dagen har varit lång och det känns som om jag har gjort allt och ingenting. Började dagen gjorde jag i alla fall genom att sova länge, packa det mesta och sen cyklade jag ner till farmor och farfar som bor i byn. Väl där umgicks vi lite medan jag väl är hemma, det blev ett par parti Fia med knuff innan jag var tvungen att cykla mig hemåt för lunch.
Efter lunch umgicks jag och mamma genom att titta på Alpint och vänta på att köladdkakan i ugnen blev klar.
Vid tre sa jag hejdå till familjen för att bege mig mot flygplatsen, sen gick det som på räls och nu är jag här, två flygturer och en taxiresa senare.

Väl här hemma har jag packat uppe lite men inte alla saker, handlat det jag behöver för att överleva ett par dagar men även bakat bröd till morgondagens frukost samt gjort en massa saker på datorn.

Nu blir det snart sängen för min del då huvudet känns allt tyngre.

Här är en julbild på mig och min lillasyster då det är julklappsutdelning på julafton. Hon är tomte och jag är då assistent till henne då lästkunskaperna brister ibland. Hon var väldigt duktig må ni tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0