Skiddag

Idag är det en heldag med skidor för min och Robins del. Det innebär att vi själv har åkt skidor samt att vi tittar på vintersporten på tv:n.

Vi vaknade mycket senare än planerat i dag men det är lördag så vi struntade i det. Efter en lång, härlig och god frukost klädde vi på oss till skidåkning.
Därefter gav vi oss ut i spåren. Solen strålade för fullt och det var fler än vi som passade på att åka skidor. Halva holmsund var i spåren kändes det som, en riktigt lördagsaktivitet alltså.
Robin och jag körde flera kilometer och efter lite mer än en timmes ren skidåkning valde vi att trampa hemåt igen. Det är trots allt en bit att gå fram och tillbaka från spåren.

Nu ska vi ta tag i vårt hem då det står fullt av disk i köket plus att sängen ska renbäddas och så vidare. Sen blir det lite plugg och förhoppningsvis ska jag till stan ikväll för att dricka lite vin med tjejer från klassen.


Robin efter ett par kilometers åkning.

Jag är redo för ett par rundor till.

Kommentarer
Postat av: Maja

guuud vad härligt det ser ut! jag är lite avundsjuk fast ag bävar att åka upp till norrland själv nu på söndag, pga kylan... o då är jag inte ens nära umeå, hur ska det här gå? hur överlever ni?!

2010-01-09 @ 16:33:58
URL: http://majalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0