Kära Studentliv!

Det är synd att säga att vår lördag har varit händelserik.
Dagen började bra i alla fall då vi tränade dubbla pass båda två, det var en skön start på dagen. Efter det blev det plugg och det har vi gjort ändå fram till nu så att säga.

Jag skulle i och för sig kunna skriva hur mycket som helst för jag har lärt mig otroligt mycket. Men hur kul är det för er att höra om allt jag har lärt mig om barnfetman i Texas och hur svenska ungdomar med Glutenintolerans upplever sin vardag? Nej precis det är kanske inget roligt för er, för mig är det dock väldigt intressant.
Ämnena kommer från två vetenskapliga artiklar som jag har hållt på med hela dagen. Vårt uppdrag är att förstå dem ( de var på engelska) och sen granska och ifråga sätta osv. Detta kommer vi sen tentas på så det gäller att förstå dem rätt.
Men efter ett par timmars slit kan jag nu känna mig lite säkrare.

Vårt köksbord har verkligen varit bombaderat med papper idag då Robin också har pluggat för fullt på sin nationalekonomi.

Allt annat har liksom skjutits åt sidan idag och när jag då skulle börja med kvällsmaten så smått vid sex insåg jag vilket kaos vi hade skapat i köket, eller vad säger ni?

En dags disk.

Robin pluggar till sin kommande dugga

Nu har vi lagt böckerna åt sidan och tagit fram andra papper, nämligen alla papper som vi har haft i bokhyllan. Vi har nämligen köpt nya pärmar så nu ska alla stenciler och tentor sättas in i prämar, termin för termin.
Tänk va fin bokhylla vi kommer ha efter alla våra universitetsterminer.

Nej nu tror jag det blir lite ostbågar för vår del, eller kanske ostkrokar som de svenska hollywood fruarna säger.

Kommentarer
Postat av: Maja

vad ni är duktiga! ska försöka få lite inspiration av er motivation själv ;)

2010-01-24 @ 12:10:54
URL: http://majalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0