En dag på stan

Är nyss hemkommen från stan.
Där handlade jag en hel som behövdes både till mig själv och hemmet, blev bland annat två supermysiga mattor som nu ligger fint i badrummet.
Upptäckte en ny sak när jag var i stan idag, eller ny och ny. Den är väl ny för mig men sannorligen inte för andra. När jag gick på stan i dag så hörde jag jättemycket konstigt ljud då och då och jag undrade vad det var. Efter en stund så tittade jag upp och då är det ett par gulklädda gubbar uppe på en del tak och skottar ner snön från taken.
Det står givetvis män under också och varnar folk samt att det är avspärrat. Jag blev som ett barn igen, jag tyckte det var hur coolt som helst så jag stod nog och gapade en lång stund tror jag.
Men jag menar, är det inte sjukt att det har kommit så mycket snö här att man måste skotta bort det från taket?

Syns kanske inte så bra men här är i alla fall en man som skottar bort snö från taket för fullt.

Efter stadsrundan åkte jag upp till skolan och satt där i lite drygt tre timmar innan jag återvände hem.

Snart väntar sopptillagning och sen ett härligt träningspass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0