Chokladlycka

Robin känner mig väl, kanske lite för väl för mitt egna bästa, vem vet!?

Han kom tidigare hem efter från ännu en svettig skidrunda ( som jag skipade då jag måste förstå att man inte kan svettas och hålla på varje dag, tyvärr), han kommer hem ,ser mig äta mitt hemmagjorda julgodis och frågar:
Robin:Älskling är du godis sugen?(shit såg han det så lätt tänkte jag)
Jag: Ja det är jag väl...
Robin: Jättemycket?
Jag: Ja!!!

Sen smyger han ut i hallen och jag försöker trycka undan godissuget så gott det går.
Nästa sekund ligger det en 200g mjölkchoklad på köksbordet, jag blir häpen och vänder mig om.
Där står då Robin med värsta svettiga leendet och i nästa sekund börjar han krama mig.Efter det säger han:
- Du blir ju alltid så godissugen när du tentapluggar. Därför köpte jag chokladet igår och väntade med att plocka fram det tills du behövde det som mest.

Sa jag att han kände mig bra? Till råga på allt hade han liksom gömt chokladet på hatthyllan i över ett dygn och jag upptäcker inte det. skam på mig.

Dock så har jag inte öppnat chokladet än då jag insåg ännu en gång att bakterieläsningen blåste bort mitt sötsug.

Tack till Robin och tack till alla äckelbakterier som fick mig att inte öppna chokladet. Det innebär ju att jag nu kan längta efter att ha godissug igen, för nu har jag choklad hemma!


Kommentarer
Postat av: svägerskan

HAhaha klockrent!! Rolig han är robin, ännu roligare var att du inte sett chokladen :) men vet man inte vad man ska titta efter så missar man oftast. Din blogg blev fin! :) Ska bli spännande att se din header sen... jag ska försöka ge mig på den i framtiden, var mest förvirrad igår! men fick till en bakgrund iaf :)

2010-01-12 @ 17:14:43
Postat av: Mia Halmstad

Hej hej!

Har varit borta som läsare ett tag men blir så himla glad över att läsa om er två söta. :)

Chokladgrejen va ju underbar! Min kille Mattias gjorde nåt liknande i helgen.. Jag va sugen på nåt o rätt som det e trollar han fram en kexchoklad. :) Det va hans "nöd-proviant" ifall han behövde åka o jobba så sen när det ringde på jouren fick jag göra några mackor till honom som han fick med sig istället. Hihi, det gjorde jag ju sååå gärna nu när jag fått chokladen.

Kram från Mia!

2010-01-13 @ 09:50:26
URL: http://mariiiia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0