2:a Januari!

Nu är jag inne på min näst sista dag här hemma i Skåne, eller det är min sista "hela dag" i alla fall.
Förmiddagen har bestått av  julgodisfix med min lillebror, lite sent men bättre sent än aldrig. Eller hur?

Tänkte nu berätta om nyårsafton då jag inte gjorde det igår.
Hela förmiddagen låg jag och Robin i sängen och chillade, mest för att jag verkligen inte var på topp. Jag hade kunnat ligga där hela dagen om inte robin och mamma tvingade upp mig. Efter lunch åkte jag och Robin till Vä där vi började förbereda oss för kvällens festligheter.

Klockan sex kom gästerna till Vä och middagen började. middagen som bestod avsepladeräkcoktail till förrätt , oxfilé och klyftpotatis till huvudrätt och cheesecake till dessert. Mycket gott alltihopa. när alla magar var proppmätta satte vi oss sedan ner och seplade TP istället, där jag och robin som var i ett lag faktiskt vann, sjukt kul!
Fram till tolvslaget gjorde vi inte så mycket mer än det samt att vi lekte presentleken ( en kul lek som jag aldrig har gjort innan.)
Tolvslaget var helt underbart detta året, vi hade massor av tomtebloss som vi tände, vi drack skumpa samt kramades och så vidare. Förra året var Robin i australien och därmed fick jag inte nyårskyss men detta året överkompenserade vi nog det tror jag, precis som det ska vara alltså.

Sen gick vi in och fortsatte spela lite kortspel innan det var dags för oss att lägga oss.

En väldigt lyckad kväll trots allt!

Idag vet jag inte alls vad som kommer att hända. Det är nog tänkt att jag och mamma ska tillbringa kvällen tillsammans så jag hoppas det blir så, hade varit väldigt mysigt att få umgås med henne själv nu innan jag åker hem till Norrland igen.

Vad ska ni göra idag? Någon som har något kul för sig?
Om inte kan ni ju passa på att titta på detta underbara klipp...

Kommentarer
Postat av: Maja

hej lottis! hur är det med dig? du har svarat "kanske" på facebook så ja tänkte fråga om du kommer på festen eller inte, men om de är din sista dag i skåne så gör du inte det eller...? :/ kramar!

2010-01-03 @ 18:27:00
URL: http://majalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0