29 Januari

God morgon på er.
Nu sitter jag redan i skolan och väntar på mina gruppmedlemmar. Det är grupparbete på gång och det ska bli kul att sätta igång. Arbetet kommer gå i hundratio hela tiden för nu redan på måndag ska vi skicka in det första vi har skrivit och så vidare.
I och med att iv hade tenta igår så har vi inte hunnit arbeta  med arbetet innan så nu blir det tempo här alltså!
Men sen är det också så att schemat säger att vi inte ska börja med arbetet förrän idag så jag antar att det är lugnt.

Igår var det ännu en tenta skrivning, min tredje inom loppet av fem veckor. Snacka om tentatätt!
Hur tentan gick är svårt att säga för tentan var väldigt flummig och man kunde nmog svara på många olika sätt utefter hur man har tolkat frågan. Men jag tror och hoppas att jag tolkade frågorna rätt, för gjorde jag det så gick det bra och gjorde jag inte det får jag väl bara be till gud att jag klarade den ändå.

Efter tentan stack vi hem till Lotta som bor väldigt nära skolan, där blev det lunch och lite avkoppling. För sen efter det tog vi oss en promenad ner till stan i den enorma kylan, vi blev väldigt kalla efter 25minuters vandring kan jag meddela.
Väl i stan så hade vi lite olika ärenden att ordna. Bland annat så hade jag i uppdrag att ordna presenter till mina föräldrar. Presenterna blev bra och nu ligger de nog i postbil på väg hem till Skåne :)

Jag och Jossan åt ute på ett fik igår och det var verkligen jättemysigt, jag har börjat komma in i fikakretsen igen, farligt för plånboken men gott för själen.
Vid halv sex tog vi stadsbussen hem till Elin. Elin som är kompis med vår vän Malin. Malin och Elin har båda läst spaprogrammet i Övik i två år och är alltså utbildade massörer båda två.
Igår hade de anordnat en hemmaspakväll för oss där vi hade en rad olika behandlingar av välja och varka på till ett finfint pris.
Det var en skön kväll med mycket avkoppling och många goda skratt.
Malin har läst Kost A med oss men ska inte läsa Kost B nu så hon åker hem till Vallentuna till nästa vecka. Därför var denna kvällen igår riktigt skön.

Nej nu ska jag börja jobba här, men bjuder först på två bilder över all snön som kom igår natt.

Cyklisterna som bor på studentområdet Ålidhem hade ltie svårt att få ut sina cyklar denna dag.

Det är nästan en meter snö mitt i skogen där all nysnö ligger, och alla drivor som ligger runt om gatorna ska vi inte ens tala om, jag kan ta en bild någon dag så nu får se. Vissa är flera meter höga.
Jag verkligen älskar detta vinterlandskap.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0