Super size me!

Just nu ser jag på dokumentären "Super size me" på tv:n. Jag känneer mig fruktansvärd äcklad och mår nästan lite illa över att se all snabbmat.
Fy va äckligt det är. Dokumentären är helt klart lyckad i och med att man känner så här som man gör.

För att komma ur den här fettbubblan kan jag tipsa er om något smarrigt som jag och Robin åt till kvällsmat, nämligen Rödbetsbiffar med potatismos och sallad.
Det är enkelt att göra dessa biffar, gör bara så här.

Skala 4stora rödbetor och riv dem grovt. Häll dem i bunke och tillsätt en riven gul lök, två ägg samt salt och peppar.
Blanda bara ihop det och börja stek i stekpannan med smör.
Det tar lite tid att steka dem i och med att de är råa men det är lätt värt det. För det är väldigt gott. Passade perfekt till hemmagjorde potatismos som min partner fixade.

Testa gärna och se vad ni tycker om dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0