Söndagsslapp!

Hej på er, hur mår ni en söndag som denna?

Själv känner jag mig rätt slapp idag men är ändå effektiv, det gillas.
Gick upp tidigt och la mig i soffan för att läsa i nästa nyinköpta bok och för att kombinera detta med lite frukostätande. Blev liggande där ett tag, men bytade läsningen mot instuderande av matlagninstermer istället. Duggan som är på onsdag närmar sig med stormsteg och jag börjar känna mig lite pressad, men det ska nog gå bra.
Räknade orden innan och vi har sammanlagt 180termer att lära oss, 128 kulinariska ord (franska namn på allt :() och sen har vi 52matlagningstermer.  Så det är bara att trycka in dem i huvudet, just nu har jag ca 15-20 ord som jag aldrig kan och lika måga ord som jag är halvosäker på. Många ord är otroligt likt stavade men betyder två helt olikasaker.

Men men förutom att ha pluggat så har jag även städat lägenheten idag, Robin är iväg på Vänsterns bokcirkel idag och då passar jag på att röja undan här hemma. Egentligen hade vi bestämt att vi skulle städa när han kom hem men jag kände mig rastlös så jag började och vips så hade jag gjort allt.
Skönt, för nu har jag en anledning till att få slippa laga mat idag.

Just nu sitter jag och njuter av att det luktar rent i lägenheten samtidigt som jag äter en kladdkakebit från igår. Kakan som idag är världens godaste typ, tog nog ut den lite för tidigt igår för då var den helt rinnig men idag hade det rinniga stelnat och jag känner mig väldigt nöjd.

Just nu: kladdkaka och plugglappar med alla ord på.

Nej nu ska jag sluta och skriva här för nu tänker jag slåss mot orden igen innan det är dags för dubblaträningspass ikväll.

Hörs senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0