Skidåkning och semleätning

Ja då har jag äntligen satt mig i soffan för att koppla av. Dagen har varit händelserik och härlig!

Det började med att Jossan och Lotta kom hit, då bytte vi om direkt till skidåkningskläder och sen traskade vi oss ut mot spåren.
När vi väl kom ut hade skolen försvunnit tråkigt nog men det gick bra att åka ändå. Efter ett par kilometers åkning traskade vi hem igen.

Väl här hemma blev det matlaging som vi sedan åt med njutning. Det var skönt att få varm mat efter skidåkning i 15minusgrader. Man blir lite kall av det faktiskt.
Efter lunchen fortsatte vi att stöka i köket genom att baka semlor, så efter ca två timmar var semlorna klara och vi fika ännu en gång.

Det var en kort sammanfattning på en härlig dag, men mer orkar jag inte för är helt slut nu efter närmare tre timmar på gymmet! Men det har varit väldigt skönt med en lång träningsdag.

Hade både styrka och strech på steppen idag och allting gick super, jag satte allt och fick mycket beröm av min tränare. Sjukt härligt!

Här kommer lite bilder från dagen, och ni, jag hoppas ni följer skidskyttarna ;) Björn Ferry är på hugget! GO BJÖRN



Jag och Lotta är redo för lite åkning


Här lagar vi mat, pasta med en god tonfisksås.


Vi var hungriga


Här bakar vi bullar för fullt!



Baka på!




Här gör vi semlorna i ordning, jag spritsar grädde och Lotta lägger i fyllning.


Här är färdiga semlor! GODA!

och bara så ni vet så leder Ferry nu och han har bara ett varv att köra! Jag och Robin kissar nästan på oss så nervösa vi är!

Kommentarer
Postat av: jossan

schyssta semlor ni gjorde! och skidåkningen verkade inte så dum den heller, trots att solen försvann. Jag har ett par gamla skidor, men de är för små. Lite synd! Nästa vecka, under sportlovet, blir det utförsåkning för vår del! Ska bli grymt kul!

2010-02-17 @ 10:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0