Müsli

Här kommer ett recept på en jättegod müsli som jag gjorde förra veckan. Receptet har jag fått från min vän Jossan.
Det är väldigt enkelt att göra och att få äta egengjord müsli är verkligen lyx, speciellt när man kommer hem sen en kväll efter ett par timmars träning. Då är det underbart gott att äta detta tillsammans med antingen Fil eller Yoghurt.

Jag hoppas verkligen ni testar det, för det är väldigt gott.

Ingredienser:
100 g hasselnötter hackade
10-15 aprikoser skurna i bitar
5 dl rågflingor
5 dl havregryn
1 dl solroskärnor
1 dl kokosflingor
1 dl råsocker
5 msk rapsolja blandas med vattnet
2 dl vatten
2 dl russin

Blanda allt utom russin,som blandas i när det är klart o har svalnat.
Ett tips är blanda ner aprikoserna ett par minuter innan det är klart. Tillsätter man dem från början finns risken att de bränns.

200 gr ca 20 min
rör om efter halva tiden


En del av müslin ( en sats ger ca dubbelt så mycket som bilden visar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0