Finsittning

Åh vad jag älskar studentlivet och Umeåborna!

Jag hade verkligen en superroligkväll igår, jag ville aldrig att det skulle ta slut.
Det var ju som sagt sittning igår och jag och mina vänner var peppade till tusen...

Kvällen började redan vid fem då vi samlades hos Lotta i min klass för en liten fördrink ( hmm råkade visst bli mer än en ;) ) och käkandet av popcorn. Där samlades alla dem från vår klass som skulle på sittningen, väldigt mysigt.
När klockan närmade sig halv sju tog vi på vinterskorna och kämpade oss fram igenom snömassorna för att komma fram till Universitet. Väl framme på Corona där sittningen ägde rum bytade alla vi tjejer om till högklackade skor och lite nytt läppstift åkte på, sen var vi redo för FEST!

Det var dietistnollornas sittning (i huvudsak, alla andra som läser kost fick också komma, vi då alltså ). Efter en rolig "hitta din bordspartner" lek så slog vi oss ner. Jag hamnade endast med nya dietister så snacka om att jag trivdes som fisken i vattnet, det är ju mina blivande klasskompisar. Jag band nya kontakter och njöt av den goda maten och fick många goda skratt.

Maten var som sagt helt utsökt och det är inte ofta man äter kantareller nu så det var bara att sluka i sig den "rika maten". Inget som vi studenter i vanliga fall unnar oss.

Efter maten blev det mingel och drinkdrickning... Efter mycket prat så drog dansgolvet igång. I början var vi lite sega efter maten så vi satt ner en hel del men när maten bottnade så då jävlar.
Då dansade vi så det rök om oss!

Dansen tog slut tidigast för mig dock för jag hade ju en buss att passa. Men som sagt jag hade väldigt kul. Är det hela tiden så här kul med studentlivet så kommer jag vara student ett bra tag till.
Tack alla vänner som var där igår och gjorde min kväll så lyckad!

Här kommer ett par suddiga bilder från kvällen.

Josefine, Elin och jag är redo för sittningen


Jag och Marine som går i min klass. Hon är för övrigt tyngdlyftare och en helcool tjej!


Två nya dietistvänner


Lotta och Jag dricker drinkar


Jag och Elin. Elin som är från Piteå och pratar hur söt norrländska som helst.

Nej nu måste jag sätta fart här hemma. Dagen kommer bestå av en massa plugg inför steptentan imorgon och sen måste jag storstäda lägenheten. Sen har jag ltie baksug också så jag får se vad jag hinner med.

Solen skiner även som aldrig förr här idag så jag är även lite sugen på att ta en promenad, helst innan träningen ikväll.

Maja, ät inte mer än kaviar, du kommer ju få högtblodtryck av allt salt människa. Inte är det näringsrikt heller ;)
Jenny, skriv din mejl i mitt kommentarsfält så godkänner inte jag kommentaren utan skickar receptet med en gång!

Kul att ni är trogna följare för övrigt.

Kommentarer
Postat av: Maja

hahaha, tack lotta, vad hade jag gjort utan dig och dina kloka råd?

jag tror förresten studentlivet är sådär kul (om man vill) och du gör mig sugen på det också ;)

2010-02-07 @ 15:11:20
URL: http://majalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0