Träningskänslor!

Nu är jag hemma från träningen och njuter av den härliga känslan som är i kroppen.

Sitter och mumsar i mig ett smaskigt "efterträningsmål". Tänkte faktiskt dela med mig utav det, för att ge er lite inspiration.
Som ni vet är det superviktigt att man äter ordentligen efter träning för att kroppen ska orka återhämta sig och det är viktigt att mellanmålet består av mycket protein och kolhydrater.

Till höger har jag en tallrik med ca 2,5 dl fil i, 2 smulade sportknäckebröd och 1 dl färska blåbär.
I skålen till vänster har jag keso blandat med en halv tomat och en avokade.
Till dricker jag en Actimelshot( min mage har varit krånglig i två dagar, men actimel hjälper) och så klart fyller jag på med vatten också.

Vad brukar ni äta efter er träning? Är ni duktiga på att variera er? Själv är jag svag för mackor och fil, tycker det är så otroligt gott!

Tänkte på det innan, att jag är så nöjd med att jag håller igång min träning nu även under sommaren. Sen jag har slutat skolan har jag ändå hållt igång och kört 4-6pass per vecka, hälften styrka och hälften kondition. Men jag har även blivit bättre på att ha mina vilodagar då endast raska promenader är tillåtet. Tycker att min kropp behöver vila nu när man jobbar på heltid också. Att arbeta i butik är ju inte det mest stillasittande jobber om man säger så, men jag älskar det!

Det är som Anne min chef på gymmet säger till oss kunder innan många av hennes pass, det finns två typer av människor. Antingen dem som vi då är, vi som går till gymmet, tränar och som har vår kropp och hälsa i fokus, vi som förebygger alla vällevnadssjukdomar. Sen finns det dem som ligger på soffan varje kväll och inte bryr sig ett dugg.

Det är de aktiva valen här i vardagen som gör skillnad. Tänk på det, man behöver inte cykla eller köra ner till gymmet 3 gånger i veckan för att bry sig om sin hälsa. Ofta räcker det med raska promenader och välja "motionsalternativen" som finns i vardagen om man nu "bara" vill förebygga sjukdomar. Vill man sedan bli starkare eller få bättre kondition så krävs det mer engagemang så klart.

Sen är man inte på topp alla dagar och det får man acceptera, men man kan alltid göra något.
Och jag lovar er, man mår så mycket bättre av att röra på sig lite grann. Det gäller bara att hålla i sina goda vanor när man väl har börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0