Välkommen Valborg!

God morgon på er gott folk.

Är allmänt seg i dag, till och med mina tankar går långsamt känner jag. Då är det nog inte bra alltså.
Var ju på pubrunda igår, det var trevligt och det kommer inlägg om det senare med lite bilder.

Idag är det ju valborg som alla vet och jag längtar hem liiite grann. Allt pratar om hur kul det ska bli att gå och se brasan vid Campus ikväll och att vi eventuellt ska grilla och så vidare.
Men själv är jag inte så där jättepå, men jag får se vad jag bestämmer mig för. Jag menar att det regnar på Valborg är så där kul.
Just nu skulle jag bara vilja va hemma hos mamma och pappa. Då hade vi åkte till Farmor och Farfar ikväll för att grilla korv(farmor gör världens godaste korvbröd) och sen hade iv åkt upp till vår gösselplatta och tänt på den stora brasan och stått där och värmt oss.
Det låter kanske inte helt normalt att ha en brasa på ens gösselplatta där det normalt ligger en massa kobajs på men det är bra. Där är det helt öppet så man ser ut över alla ängar med andra brasor på och det är ju nästan på toppen av Romeleåsen så man ser ner över byn också, lite grann i alla fall.
Får väl åka hem ett annat år antar jag.

Men nej nu ska jag bli positiv igen. Jag har precis ätit en god frukost så nu tänke jag ta tag i det här med städning och plugg. Det behövs verkligen, båda delarna.
Sen vill jag jättegärna gå ut för att springa med , men att springa i regn är inte kul.
Jag vill varken frysa, bli sjuk eller smutsa ner mina löparskor som fortfarande är helt vita även om jag köpte de i somras. Bara det är helt otroligt.
Men slutar det regna så ska jag ut i spåret.

Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0