Råvarukorgen

God morgon på er.
Ännu en morgon vaknar jag pigg och utvilad. Lite träningsvärk har jag också så det är skönt, då känner jag att jag lever.

Det blir en spännande skoldag idag. Vi ska ha en examinerande uppgift hela dagen, en uppgift som vi inte alls kan förbereda oss för.
Vi ska nämligen delas in två och två när vi kommer till skolan. Sen får en korg med en mängd olika råvaror och utifrån den korgen ska vi sätta ihop en god, nyttig och fin måltid. Måltiden ska vi sedan bjuda på våra lärare uppe på insutitionen, därför måste vi lägga ner tid på en fin dukning också.

Ska bli kul att se vem man får jobba ihop med och vilka råvaror man får.
Sen nästa vecka ska vi ha lämnat in en analys på det, då vi ska analysera våra val och hur det påverkade resultatet och så vidare.

Har haft en skön morgon, en god lång frukost har jag hunnit med fast klockan bara är sju. Det är roligt att sitta inne i köket och höra hur Robin vart tionde minut stänger av väckarklockan.

Bilden är inte tagen idag men jag är lika glad idag som jag var när bilden togs.

Förresten, ikväll håller jag i mitt första steppass, KUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0