Pubrunda

Igår var det en så kallad Pubrunda på Campus.
Vi har fem olika pubar på området plus ett dansställe, Corona som man dansar loss på vissa kvällar.

Vi var nio tjejer från klassen som hade köpt biljett till Pubrundan innan. För 100kr fick man gå in på alla ställen, fick kvällsmat plus något att dricka på alla ställen.
Det är inte helt fel det. Även om drickan oftast var öl, men jag menar det går ju ner om man nu så vill.

Först var vi på Villan som det heter (läkarnas kårhus), där bjöds det på mat i form av pastasallad och bröd  med olika dressingar. Helt okej, speciellt efter att ha pillat bort all majs ;)
Redan där blev det ett väldigt bra drag, en del studenter var verkligen på hugget.

Mina härliga klasskompisar

Jag och Erika vid bordet, vi hade lite problem med att få till ett ok foto.Vet inte hur många försök vi gjorde, men detta blev bäst...
För övrigt kan jag säga att Erika är en av de sköna Norrlandstjejerna i klassen.

Efter det besöket tradskade vi vidare i samlad trupp till NH, killpuben om vi numera kommer kalla den. Typisk killmusik spelades och det märktes vilket "gäng" som brukar hänga där, nämligen killarna.

Ytterligare två timmar senare gick vi bort till E-puben. Ekonomernas pub som vi brukar tycka mycket om men igår var det väl sådär. Ölen smakade inget vidare och en del folk flippade ut och kastade nachotallrikar på golv med mera. AS!

Men sen var vi på Skogis. Där alla från SLU brukar hänga. Ett riktigt trevligt ställe måste jag säga. Ni som följde bloggen i höstas kommer kanske ihåg alla våra fikor på skogis?
Denna kväll höll vi oss inomhus och dansade. Av de ställen jag var på så var musiken den bästa här.
Lite trögt i början men när Dj:n började spela Grease, Uggla och Lady Gaga, The sounds mm blev vi alla på topp och hade skitkul.
Det som är kul med skogis är att det liknar liksom en jaktstuga med tanke på att det är en del jägarmästare som är där. Det hänger massor av hjorthorn på väggarna och skinnhudar. Kolla bara på den suddiga bild, det hänger ett par horn över musiksnubben. Som vi garvade


Min kväll tog slut här på Skogis, jag hann aldrig följa med vidare till Origo som var sista stoppet. Jag var nämligen tvungen att ta den sista bussen hem.
Men det var en rolig kväll, även om en del pubar var roligare än andra men nu vet vi det ju!

Det är sånt här som gör Studentlivet hur roligt som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0