Onsdag i stället för tisdag?!!

Är det någon mer än jag som är förvirrad över dagarna? Det känns verkligen som tisdag idag och hela tiden måste jag påminna mig själv om att det är onsdag.
Som innan då jag jobbade och skulle bestämma en ny tid med chefen, en ny jobbtid alltså. Då sa jag efter att ha tittat på schemat att jag kunde jobba torsdag kväll denna vecka. Och han sa: ja okej i morgon alltså? Oj tänkte jag är det redan i morgon. Man blir helt förvirrad. Men nu ska jag i alla fall jobba imorgon kväll och det är tur för jag måste lära mig stänga. Ska jobba imorgon och sen även nästa onsdag kväll.

Fick även mitt schema över maj månad och det är inte helt fel att redan nu ha fyra helgdagar då jag ska jobba. Ska bli otroligt kul att få jobba helg igen, ha faktiskt saknat det sen gymnasietiden. Låter konstigt kanske men så är jag väl skapt antar jag.

Men men. Jobbat har jag gjort i dag ialla fall och kom hem redan vid ett tiden.Skönt det för nu har jag hunnit städa undan kaoset sen alla morgonsysslor som inte blev undanstädade. Har även hunnit plugga igenom en gammal föreläsning om fisk, måste ju repetera allt nu inför tentan som närmar sig.
I denna kursen har jag verkligen använt min kunskap från höstterminen och det är jättekul att man kan binda ihop det man lär sig.
Idag fick jag gå och hämta den stora pärmen sen i höstas, jag var tvungen att slå upp något om en fettkedja för att förstå sammanhanget.


Nu tänkte jag ta en paus från pluggandet för jag ska ut och springa en runda.
Får göra det nu på eftermiddagen för vid sextiden ska jag vara i stan för att fika med tjejerna som jag egentligen skulle träffat igår. Ska bli kul att höra om alla påskhelg.

Därför slänger jag nu på mig skorna och löpartightsen och taggar till för sen måste jag fortsätta plugga och hinna laga mat!



Ha en fortsatt trevlig dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0